Wednesday, March 5, 2008

Day 38: Looking up

Created in Artrage 2.5 using a Wacom Intuos 3

See below for Swedish version of this text. Se nedan för svensk version av texten.


Now this might look like some strange alien device or something, but it's actually inspired by an ordinary piece of furniture found in my home. I will not say what it is though, since I thought I'd arrange a little competition:
The one who first can find out what object I'm inspired by will get a signed printout of an image he/she chooses from the images on this website (For clarity's sake I'll add that this is limited to the images featured, and not something like Blogspot's logo or similar, which I don't have any right to print, mind you ;) ).

Please email it to me or contact me directly in another way, but if you don't want to do that because of some reason or other it's also possible to add the answer in a comment. (And you don't have to worry about someone else seeing your answer there and emailing me before I see it or so, due to the large amount of spam comments on the web I check every comment before it's posted online.) You may guess as many times as you like, and if more than one person sends me the correct answer at more or less the same time everyone who's sent in the correct answer at that time will get a printout.

And I'll use this contest as a way to do different variations on this theme, i.e. until someone has guessed the correct answer and told me I'll keep doing an image which in one way or another is inspired by this one/the object I was inspired by when drawing this one. That might mean that it can get easier to guess later on, but also the opposite if my mind gets crazy.

-\/\/_SWEDISH_\/\/-
Nu kanske det här ser ut som något som en alien eller liknande skulle kunnat använda, men faktum är att denna bild är inspirerad av ett helt vanligt föremål som finns i mitt hem. Jag tänker dock inte säga vad, eftersom jag tänkte låta det bli en liten tävling:
Den som först gissar vilket föremål jag blivit inspirerad av kommer att vinna en signerad utskrift av en bild som han/hon väljer från den här hemsidan (Bara för att vara tydlig ska jag tillägga att det förstås gäller de bilder som jag gjort och som ju är huvudinnehållet på den här sidan, alltså inte typ Bloggers logo eller liknande).

Jag skulle föredra om du mejlar eller på annat sätt kontaktar mig direkt med ditt svar, men om du av någon anledning inte vill det är det också möjligt att svara i en kommentar till detta inlägg. (Och du behöver inte vara orolig över att någon annan skulle kunna se ditt svar och exempelvis mejla mig samma svar innan jag hunnit se din kommentar, eftersom det finns så mycket skräpkommentarer granskar jag alla kommentarer innan de läggs upp på sidan.) Man får gissa hur många gånger som helst, det är helt enkelt det första rätta svaret som vinner, ifall flera gissar rätt i princip samtidigt får de pris allihop.

Jag tänker också utnyttja den här tävlingen till att göra lite olika varianter på det här temat, jag kommer helt enkelt att, så länge inte någon gissat det rätta svaret och meddelat mig, fortsätta göra nya bilder som antingen är inspirerade av denna målning eller det föremål som inspirerade mig till att göra den här bilden. Det innebär förstås att det kan bli lättare att gissa vad det är senare, men kanske också svårare ifall min hjärna springer iväg ut på något sidospår och gör något galet.

No comments: